July 1, 2010

HONORING THE 50TH
ANNIVERSARY OF DAN’S PAPERS

HON. TIMOTHY H. BISHOP

OF NEW YORK
IN THE HOUSE OF REPRESENTATIVES

Thursday, July 1, 2010

Mr. BISHOP of New York. Madam Speaker,
| rise today to honor the publication Dan’s Pa-
pers, celebrating its 50th anniversary as a pur-
veyor of culture and a staple of community life
on Eastern Long Island.

Dan’s Papers was first published on July 1,
1960, by Dan Rattiner, who was at the time a
junior at the University of Rochester. Dan’s im-
petus for creating Dan’s Papers stemmed from
a desire to create a fun, light-hearted, and
welcoming publication for tourists visiting Suf-
folk County, New York.

Gathering a devoted following, Dan’s Pa-
pers was instrumental during a 1967 protest to
prevent the U.S. Coast Guard from allowing
the historic Montauk Point Lighthouse to fall
victim to the eroding cliffs on which it is
perched. Through the efforts organized by
Dan’s Papers, not only was the lighthouse
saved, but the community was united in a
common cause.

Dan worked individually for the first six sum-
mers of Dan’s Papers, writing, editing, and
crafting his newspaper to entertain residents
and tourists alike. As populations grew and
the demographics of the South Fork began to
shift, so too did the scope of Dan’s Papers,
providing articles, editorials, and updates on
the visitors and inhabitants of the East End.

Madam Speaker, Dan’s Papers has played
an important role in helping to promote the
iconic culture of Long Island’s South Fork and
has personified the American spirit of creativity
and community for five decades. | am proud to
congratulate Dan’s Papers on its 50th anniver-
sary and join eastern Long Island in wishing
the publication success in the future.

RECOGNIZING THE CONTRIBU-
TIONS OF JUDGE DAVID TOBIN

HON. CHARLES A. WILSON

OF OHIO
IN THE HOUSE OF REPRESENTATIVES

Thursday, July 1, 2010

Mr. WILSON of Ohio. Madam Speaker,
today | rise to recognize the judicial and civic
contributions of Judge David Tobin. This
month, Columbiana County is losing a great
public servant. Judge Tobin devoted twenty-
five years of his life to serving on Columbiana
County Court of Common Pleas, the second
longest tenure of any judge on the Court. His
time spent on the bench and prior decade of
service as a Columbiana County Prosecuting
Attorney greatly benefited the citizens of
Columbiana County.

During his service, he had the honor of
serving on the Ohio State Bar Association’s
Board of Character and Fitness as a Commis-
sioner. He also worked hard to bring the Su-
preme Court of Ohio to the Columbiana Coun-
ty Courthouse to host a court session. These
are just a few of the examples that illustrate
the professional respect for Judge Tobin ex-
hibited from Lisbon to Columbus.

CONGRESSIONAL RECORD — Extensions of Remarks

He was also greatly respected throughout
the community. From community service
through the Calcutta Rotary, to his work with
the Calcutta Community Park Committee, to
his various coaching positions, Judge Tobin
exhibited a strong commitment to his commu-
nity.

The people of Columbiana County have
been blessed by the long service of Judge
Tobin, and upon his retirement this July, he
will be sorely missed. | ask my colleagues
today to join with me in honoring Judge Tobin,
a respected judge and public servant who has
been and will always be dedicated to the peo-
ple of Columbiana County.

———

UKRAINIAN GOVERNMENT SHOULD
MAINTAIN FREEDOM OF MEDIA

HON. ALAN B. MOLLOHAN

OF WEST VIRGINIA
IN THE HOUSE OF REPRESENTATIVES

Thursday, July 1, 2010

Mr. MOLLOHAN. Madam Speaker, | rise
today to draw your attention to a troubling situ-
ation occurring in Ukraine. Less than 100 days
ago, President Victor Yanukovich assumed
leadership of the Ukrainian government. Dur-
ing this short period of time, there have been
alarming reports that many of the democratic
achievements of the 2004 Orange Revolution
are being rolled back—including the freedoms
of speech and media.

Some of the reported actions occurring in-
clude the Ukrainian Security Service’s, SBU,
agents approaching university deans to warn
them against their students’ participation in
pro-opposition rallies, as well as instances of
the new government intimidating journalists.
Furthermore, two TV channels with a history
of independent coverage—Channel 5 and
TVi—are under threat of imminent closure due
to reported pressure from executive bodies, in-
cluding SBU.

These troubling instances of pressure
against Ukraine’s beleaguered opposition and
independent media outlets are arguably part of
a disturbing, coordinated effort by the execu-
tive to squelch a healthy political debate and
assure an uncritical coverage of the govern-
ment's policies. In fact, these reports are so
widespread that the United States Ambas-
sador to Ukraine, John Tefft, even recently ex-
pressed his concerns about the increasingly
difficult climate for Ukraine’s independent
media and stressed that “it is essential to pro-
tect and even expand the media freedoms that
emerged” after the country’s 2004 Orange
Revolution.

| understand that Secretary of State Hillary
Clinton will visit Kiev, Ukraine on July 2, as
part of her five-day, five-nation tour of Eastern
Europe. | would encourage Secretary Clinton
to raise these issues with President
Yanukovich and reiterate the importance of
not returning to Ukraine’s old system of gov-
ernment pressure on journalists and media
companies.

I am including a copy of an article titled,
“Ukraine channels cry foul as frequencies
pulled” that appeared in the June 8 issue of
The Financial Times, Europe. As such, | urge
my colleagues to follow and engage in this vi-
tally important issue.

E1265

[From the Financial Times, June 8, 2010]

UKRAINE CHANNELS CRY FOUL AS
FREQUENCIES PULLED

(By Roman Olearchyk in Kiev)

Two Ukrainian television channels cried
foul on Tuesday after a high court pulled
crucial broadcasting frequencies away from
them, sparking media freedom activists to
reiterate concerns of an organized attempt
to block objective news coverage.

The development follows weeks of growing
complaints by journalists about the resur-
gence of censorship and heightens fears that
a Kremlin-styled crackdown on media free-
doms could be in the works five months into
the presidency of the Moscow-friendly
Viktor Yanukovich.

Management and journalists from channels
5 and TVi pledged to appeal against the con-
troversial ruling and hope to remain on the
air in the near term. But during a press con-
ference held after Tuesday’s regional admin-
istrative court ruling, they openly expressed
fears that media freedoms and democratic
gains made by Ukraine since 2004 could be at
risk under Mr. Yanukovich. He is accused by
oppositionists of setting up an authoritarian
regime.

“We lived through 2004,”’ said Channel 5 di-
rector Ivan Adamchuk, recalling attempts
by authorities to muzzle the channel ahead
of the pro-democracy Orange Revolution,
which overturned a fraud-marred presi-
dential vote for Mr. Yanukovich. “We could
not imagine that those times would return,
but they have,” he added.

Oleh Rybachuk, a former presidential ad-
ministration chief turned civic activist, said
‘“‘censorship is re-emerging, and the opposi-
tion is not getting so much coverage. There
are similarities to what [Vladimir] Putin did
when he came to power. We are seeing Putin-
style attempts to monopolise power.”’

With Mr. Yanukovich’s coalition having
swiftly consolidated control over the na-
tion’s legislative, executive and judicial
branches of power, the channels could face
an uphill battle if he opposes their survival.

Mr. Yanukovich’s administration on Tues-
day repeated denials of cracking down on
free press. But media watchdogs warned that
if stripped of the frequencies, the two chan-
nels—seen by media watchdogs as rare
sources of  reports critical of Mr.
Yanukovich’s coalition—would be blacked
out from much of the country.

Such a scenario would preserve the strong
grip over Ukraine’s television airwaves held
by Mr. Yanukovich’s billionaire business
backers.

One of them is Valery Khoroshkovsky, cur-
rently head of Kyiv’s SBU spy agency and
owner of UA Inter Media Group, the nation’s
largest television holding. The latter filed
the court appeal asking for the frequencies
to be pulled on grounds that they were
wrongfully issued in January.

Both 5 and TVi have repeatedly accused
Mr. Khoroshkovsky of abusing his power and
influence to preserve his monopoly control
over Ukraine’s media airwaves and limit ob-
jective news reporting.

Mr. Khoroshkovsky denies wrongdoing and
insists his wife manages his media empire as
he dedicates his time to public service.

But on Tuesday, Mykola Knyazytsky, di-
rector of TVi, which was set up by exiled
Russian businessmen, blamed Mr.
Khoroshkovsky for the crack down on the
two channels and described his simultaneous
role as a presidential backer, intelligence
chief and media mogul as a ‘“huge and bla-
tant conflict of interest.”



		Superintendent of Documents
	2015-05-11T10:15:33-0400
	US GPO, Washington, DC 20401
	Superintendent of Documents
	GPO attests that this document has not been altered since it was disseminated by GPO




